• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lån när man har två jobb

Alexo

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 April 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej,

Någon som vet hur det bli när man söker samlingslån och man har två jobb? Har en fast anställning (ca 300k år) samt att jag jobbar extra som timmanställd (ca 180k år).

Kommer alltså ha en taxerad inkomst på ca 480k 2020 men bara 300k är från fast anställning. Kollar bankerna alltid lönespec/arbetsgivarintyg?
För om de skall ha lönespec så kommer de ju se att min inkomst inte bara är från min fasta anställning och kanske då inte accepterar lån.

Någon som har erfarenhet?
Vilka banker kollar ej lönespec?

Har för övrigt ökat min årsinkomst 2019 (260k) till (480k) 2020 om det nu betyder något.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 990
Poäng
9 787
De flesta begär inte in lönespecar, men om, då är det nog bra att skicka för bägge
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Håller med Lasse, om din timanställning ändå är skapligt regelbunden och du har ett fast jobb utöver det ska det ju inte vara något problem.

har du dåligt kreditbetyg och sånt skulle jag nog ha specifikationerna redo
 

Alexo

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 April 2021
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Okej tack för svar.
Tycker också att det inte borde vara något problem då jag regelbundet jobbar på min timmanställning oavsett.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp